יום חמישי, 17 בספטמבר 2009

חלומות נדל"ן ואיחול לשנה החדשה

משחק קטן שהמצאתי בעודי פוסעת בדרכים במרכז תל-אביב: להציץ בחלונות ובמרפסות ולמצוא לי דירת חלומות. נכון, הדירה פונה לשדרה רועשת כזו או אחרת (רוטשילד, ח"ן). נכון, רואים מה קורה בסלון מבחוץ (אחרת לא הייתי חומדת לי את הדירה המסויימת הזאת). נכון, מישהו אחר גר שם עכשיו. כל העובדות האלה אינן מספיקות. אני חולמת חלומות נדל"ן, אך מכיוון ששוב לא זכיתי בהגרלת הלוטו (והפעם אפילו שלחתי טופס) - איאלץ להמשיך ולחפש לי דירת שותפים בתל-אביב.
המודעות באתרי האינטרנט השונים מבטיחות דירה שקטה במיקום מרכזי, חדר מרווח, מרפסת גדולה, נוף לים, מקלחת משופצת, סלון ממוזג... הכל קורץ לי, איזה שפע! איזה מבחר! רק ללכת ולקטוף!
אני מכתתת רגליי ומבקרת בדירות האלה. דירה אחר דירה אני נכנסת יותר ויותר בסוד העניינים: הכל בניסוח.
דירה שקטה = חלונות כפולים ואטומים. אם פותחים אותם ולו לכדי חריץ - הבית הופך לאי תנועה.
מיקום מרכזי = כל מקום שבו יש פיצוצייה ברדיוס של קילומטר.
חדר מרווח = חדר שבו ניתן לפרוש רגליים על גבי המיטה, ולהתרווח בכיף. שטח רצפה שאינו מכיל מיטה - אופציונלי בלבד.
אצלנו במנזר היו קוראים לזה לוקסוס

מרפסת גדולה = אדן חלון רחב במיוחד, או לחילופין - מקום מגוריה של מכונת הכביסה.
כיף חיים במרפסת!
נוף לים = אם עולים על הגג ועומדים בזווית מסויימת, עוצמים עין אחת ומקווים לטוב - הנה הוא! ממש בין דודי השמש של הבניין הסמוך.
מקלחת משופצת = החליפו לפני חודשיים סבון ידיים.

דווקא יצא יפה, הרמונט



סלון ממוזג = גומחה קטנה עם טלויזיה ועם פוף עבש, שעליו מצטופפים השותפים וצופים ב"הישרדות" (מבלי להבחין באירוניה, כמובן). עליהם נושב משהו משנות החמישים, בגודל של עוגב כנסייתי, ברעש של גורס אשפה ובריח של כלב רטוב. זהו, ללא ספק, היה פעם מזגן. עכשיו הוא סתם סנילי.
פטנט חדש ומקורי: חלוקת חדרים לגובה


בכל המודעות, השותפים "מקסימים". הם מחפשים שותפה "שקטה, מסודרת ורצינית". כל פגישה נראית כמו ראיון עבודה לנאס"א.
את המניפולציה הגדולה ביותר לטור זה תרם לי דווקא בעלים של דירה קודמת בה גרתי. חודש לקראת תום שנת המגורים הראשונה שלי בקופסת הנעליים-וחצי שלו, הוא החליט להקפיץ את שכר הדירה בשליש. בעודי משוחחת איתו בטלפון, המומה מרוע הגזרה, הוא החל לשבח את מעלותיה של הדירה באוזניי. בעל הדירה ניסה למכור לי את הדירה בה גרתי מזה שנה. הוא הזכיר את המיקום המצויין, את המזגנים, את מכונת הכביסה שנוספה לדירה כחודש לפני שיחת הטלפון, את קרבתה של הדירה למכון כושר מסויים, שבתו - אחת משותפותיי לדירה - מתאמנת בו (אני הייתי רשומה למכון אחר)...! ראיתי איך הוא מנסח את המודעה שלו. אפילו נתקלתי בה במקרה בחיפושיי החדשים. הטלפון כבר היה בידי, מוכן לחיוג, כשהבחנתי בכך שזו הדירה שזה עתה עזבתי. אולי אני באמת מפונקת? אולי לגור בקופסת נעליים-וחצי עם עוד שתי שותפות, במחיר מופקע, זה לא כל כך נורא?
אני ממשיכה לחפש. בינתיים אני שוכנת על ספה בדירתם של חברים טובים. כולי תקווה, שבין הרמאים, המייפים, המטייחים ורודפי הבצע נמצאים גם כאלה שסתם התפנה להם חדר מרווח בדירה נחמדה, במיקום מרכזי, ושיהיה גם סלון (זה מאוד לא נעים לארח חברים על שמיכת פוך מקופלת על הרצפה). כאלה שרוצים שותפה נחמדה ושקטה, שכל מה שהיא רוצה זה לחזור לחיים הנורמליים שלה...



אל המנוחה, אל הנחלה
שנה טובה!

2 תגובות:

  1. אני מאחלת לך, לצערי בפעם המי-יודע-כמה, שתמצאי סוף סוף במהירה בימינו אמן דירה מצויינת עם חדר נורמאלי שיש בו מקום לכל חפצייך (וגם ללכת ממקום למקום בלי לשחק תופסת גובה) וגם לבובותייך ויצירתן, שיהיו שם מקלחת נורמאלית, מטבח שאפשר ונעים לבשל בו וסלון נעים (כדי שאוכל לבוא להתארח, הכל אינטרסים...)ושותף/ה/ים נחמדים, הגונים, אנושיים ושקטים.

    לו זו היתה מניפולציה, המשמעות של הטקסט הזה היתה שאני מאחלת לך שלושה חדרים מרווחים בארמון מפואר עם ברזי זהב ואינסוף חומרים ליצירת בובות בחינם בסטודיו הסמוך (הכלול במחיר- חינם, כמובן), אבל אני מתכוונת לכל מילה שכתבתי ויודעת מה? לכבוד השנה החדשה, רק היום ורק בשבילך- שהחלק של השותפים לפחות יהיה הכי חיובי שאפשר. הולך?
    שנהטובה! (-:

    השבמחק
  2. אני הייתי במצב שלך מאחלת לך כל מה שאני מאחלת לי כל טוב והצלחה

    השבמחק